Når du går på et LCHF eller keto kosthold kan det være litt utfordrende å få i seg nok fett – spesielt når du er i farta eller bare ikke har tid til å lage noe annet. Fettbomber er et utmerket svar på dette, og noe jeg bruker å ha med meg både på jobb og ut på tur. Disse er i tillegg fri for melkeprodukter dersom du ikke tåler melk eller går på min 30-dagers reset program.

Fettbomber kan lagres i kjøleskapet i en lufttett beholder i flere uker. De er litt harde når de kommer rett fra kjøleskapet men hvis de får komme til romtemperatur (ca. 10 minutter) så kan du synke tennene rett gjennom disse små himmelske biter!

Tips!

Denne oppskriften krever kokossmør som du kan enten kjøpe HER eller gjør som meg og lage det selv ved å kjøre 200g kokosmasse på lav fart i en blender til det blir flytende. Super billig og helt enkelt!

 

FETTBOMBER MED KOKOS, MYNTE & KAKAO

2 dl smeltet kokossmør
1/2 dl fin kokosmasse (vanlig tørket kokos)
3 ss smeltet kokosolje
½ ts peppermynte ekstrakt (kan sløyfes hvis du ikke har eller ikke liker mynte)
1-2 ss kakaopulver + evt ett par dråper stevia glycerite hvis du vil ha litt søtt

 

Slik gjør du…

Bland sammen smeltet kokossmør, kokosmasse , 1 spiseskje kokosolje og peppermynte ekstrakt
Hell denne blandingen oppi en silikon form eller isbitform (men fyll bare halvveis) og sett den i kjøleskapet for å stivne i ca 15 minutter.
Bland sammen 2 ss kokosolje med kakao pulveret.
Ta ut formen og hell litt av kakao-blandingen over hver bit. Sett den tilbake i kjøleskapet for å stivne litt til.

 

IMG_2897

 

DSC_0372

 

FERDIG!